Upptagen

Hej!
 
Har varit upptagen de senaste två dagarna då jag varit tillbaka i skolbänken! Jag håller nämligen på med mitt Padi Open Water Certificate! 
Har pluggat lite, gjorde the final exam idag (vilket jag var sjukt nervös över igårkväll) men det gick super bra, vi fick göra det tillsammans haha.. (är 4 i gruppen).
 
Idag gjorde vi även de första dyken i havet! Igår var vi bara i en pool för att lära känna utrustningen och lära oss olika saker som är viktigt att ha med sig under ytan. Så som vad man ska göra om man bara har lite luft kvar eller om tanken skulle ta slut helt, tömma glasögonen på vatten osv. Väldigt mycket att komma ihåg, men det gick bra!
Vi dök som sagt i havet idag, två dyk på 12 meter. Det första dyket var mer för att känna på hur det känns och så medan det andra bjöd på en helt ny värld! Så himla vackert det var!
Under det första dyket hamnade jag och Kevin mitt i en virvel av massor utav barracudas, så himla häftigt!
 
Imorgon ska vi ner på 18 meter och sedan har jag mitt certificate! Fast det tar inte slut här.. Idag när vi kom tillbaka från dyken så bokade alla 4 i gruppen advanced också. Så har 5 dyk i helgen som ska genomföras sedan är jag advanced diver :) ska b.la. ner till 30 meter, göra nattdyk och location skill dive. Vi har verkligen världens bästa instruktör också, himla härlig tjej. Faktum är att alla som jobbar på detta ställe är så härliga och trevliga!
Ska ni ta dykarcertifikat i thailand, gör det på Ocean Sound Dive & Yoga I Koh Tao.
 


Kommentarer
Postat av: Linn Strömberg

Min kompis har tagit dykarcertifikat, verkar coolt :)

2015-03-05 @ 17:51:22
URL: http://cigarettesncush.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: