Thailand

Hallå! 
  
Internet har inte riktigt varit på min sida och det har inte funkat att publicera några inlägg därför har det stått tomt här..
 
Vi var uppe 6 imorse för att checka ut och ta oss över till Thailand!  Vi bodde på T Star Cottage i Langkawi och allt var jätte bra där (förutom att man behövde betala för mer toapapper...) tills vi skulle checka ut imorse. Det tog över 30 min för att killen inte fattade vad han höll på med, vår buss skulle hämta oss 7.30 och när killen i receptionen var klar var klockan 7.40 så vi trodde att vi hade missat bussen till färjan, men han hade väntat på oss, så himla snällt.
Igår när vi bokade biljetterna till Thailand sa de att vi skulle vara framme vid 2. Vi var framme vid 7 hahaha...Så ja, 11 timmars resande blev det.
 
Under dagarna i langkawi hyrde vi moppe och körde runt på ön, besökte vattenfall, tempel och tog det lugnt på stranden. Jag gosade även lite med världens sötaste valp...Även om jag sagt att jag inte skulle röra några djur..
 
Som vanligt har jag fått massa myggbett och Kevin typ ett... Jag har gått in i spindelnät, blivit attackerad av en gräshoppa och skrämd av grodor.
 
Nu befinner vi oss på Koh Lanta, vet inte hur länge vi stannar, vi har ju inte direkt någon plan, utan åker vidare när vi känner för det. Har redan sett hur mycket som helst som jag vill köpa, men måste vänta tills dagarna innan vi åker hem så jag slipper gå och bära på allt.
 
Edit; Jag fick bara ett 15 dagars visum medan Kevin fick 30... Tydligen så får svenskar bara 15 dagar om man kommer in i landet med båt (30 dagar med flyg). Så nu måste vi planera lite mer exakt haha..
 
3 från Langkawi 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: