China Town

Åkte som sagt in till China Town ikväll! Gick runt och kollade lite på det som såldes (en massa märkeskopior såklart) både jag och Kevin hade tänkt köpa flip-flops men det blev inte av, får göra det senare.
Mitt i allt börjar musik spelas och drakar hoppar fram, så blev en liten parad också! Hade helt glömt bort det kinesiska nyåret!
 
Sedan efter paraden kom det en klump människor med massor av fotografer längts fram och både jag och Kevin börjar undra vem det var som kom. Har ingen aning om vem denna man var, men han var nog högt rankad inom polis/lagen här i Malaysia. Han kom fram och tog mig i handen, frågade var jag kom ifrån och lite sånt och hälsade tillsist oss välkomna hit och hoppades att vi skulle trivas. 
Fick även en liten "goodiebag" av honom innehållande vad jag tror är kinesiska kakor och någon form utav jello.
 
Efteråt gick vi och skulle köpa lite mat. Precis när vi skulle sätta oss ner vid bordet såg vi några råttor och bestämde ganska snabbt att nej det får bli take away. Så vi gick bort till någon park och satte oss istället. Maten vi köpt kan jag inte påstå var speciellt god, och kycklingen var nog inte riktigt genomstekt heller så fick slänga det mesta tyvärr. Denna middag kostade dock bara 12 kr..
 
Kommer upp bilder senare för hotellets wifi är ganska segt och klockan är över midnatt nu..
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: