Singapore

Hej!
Jag har varit jätte dålig med uppdatering under tiden vi var i Singapore.. Jag vet, men har inte haft tid och när jag väl skulle skriva loggades jag bara ut hela tiden.
I lördags anlände vi i alla fall. För första gången på vår resa bodde vi på hostel då hotell/privat rum kostade liite mer än vad vi ville betala. Detta hostel var rätt najs ändå, rent och fräscht, väldig bra läge och så ingick frukost :)
 
I lördags gick vi bara runt och upptäckte staden, så fin! Jag älskar faktiskt Singapore... Så rent,fint och så mycket att göra! Jag och Kevin har varit iväg morgon till kväll i princip varenda dag.
Under söndagen åkte vi in till Orchard. Ett område med enormt mycket shopping. 5-6 shoppingcenter efter varandra och varje är sisådär 4-5 våningar högt haha.. Fanns verkligen allt. Allt från Prada och Chanel till hm liksom. Vi gick väl igenom lite mer än hälften av affärerna haha...Så krävs nog två dagar faktiskt.. Handlade inte så mycket, blev en hatt från Forever21 och linnen från hm och Adidas. Även om det var dyrare än marknaderna vi är vana vid så är det fortfarande billigare än hemma så jag är nöjd.
 
Under måndagen tog vi tåget över till ön sentosa och gick på Universal Studios! Blev som ett litet barn igen haha.. Tog foton med minions och åkte massa karuseller. Åkte två som kan ha varit bland det bästa jag åkt. Den första var en inomhus berg och dalbana med Mummy (ni vet mumien filmerna) som scenario. Så sjuuuukt rolig! Och så jävla bra gjord. Den gick framlänges, baklänges,upp, ner och där var mumier och eld.
Den andra var en simulatorbana från transformers. Denna var snäppet bättre för här hade man 3D glasögon med! Så sjukt rolig, var kanske mer som 4D då man fick vatten på sig med..bäst!
 
Sen kollade vi 4D bio med hehe, på shrek. As bra. Har aldrig gjort det innan så det var en ny upplevelse. Blev så sjukt rädd vid ett tillfälle så tror mitt skrik hördes i hela salongen...Det kom fram spindlar på skärmen och plötsligt sköts det fram saker som rörde ens fötter som skulle vara spindlarna..usch hatar spindlar så det var hemskt haha.
 
I tisdags besökte vi Madamme Tussauds och åkte även upp i Marina Bay Sands (ni vet det enorma hotell med en båtformad takterrass?) det kostar egentligen 23 Singapore dollar att åka upp till utsiktsplatsen, men de skulle stänga 20 min efter att vi kom så kändes onödigt. Då sa tjejen i receptionen att vi kunde åka upp till baren istället, samma läge men det var gratis (ehh ja tack).  Så åkte upp och låtsades att vi skulle ta en drink (24 dollar för en drink, kan jag lika gärna köpa hemma) knäppte lite bilder sen åkte vi ner igen haha..
 
Igår så tog vi flyget till Filippinerna. Är just nu i Cebu och får se vart vi tar oss härnäst :)
Ska ni hit så boka en biljett ur landet...Det hade inte vi gjort och när vi kom fram till flygplatsen och skulle checka in (rätt sena då vi valde att ta tåget istället för taxi för att spara 30 dollar) så säger hon att vi måste ha en biljett ut ur landet.. Great. Med 20 minuter på oss springer vi runt för att hitta wifi och panikbokar en biljett till Kuala Lumpur, vi kommer fram till gaten stressade som tusan så är planet försenat....
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: