Krockat

Först vill jag bara säga att det var ingen allvarlig krock för er som blev oroliga.

Jag och Kevin har varit på resande fot i lite över 2 månader nu. Vi har åkt buss, minibuss, taxi, tuk-tuk, trehjuling och moppar. De som kör dessa fordon kör fort, väldigt fort så det var väl bara en tidsfråga egentligen.
 
Vi hoppade in i minibussen imorse som skulle ta oss till en annan strand där vi skulle byta till båt. Vägen till denna strand var väldigt dålig. Smala, guppiga grusvägar där man definitivt inte bör hålla 70-80, vilket det kändes som om föraren gjorde. Kan ju tillägga att i 9/10 gånger har fordonen inga säkerhetsbälten och det hade inte den här.
 
På vänster sida av vägen ser vi en kvinna som sitter bakom en stor vattenbuffel, hon håller i ett rep och tittar bakåt. Om inte vägen vi kör på är anledning nog att sänka farten borde det här vara en. 
Boom. Föraren kör rätt in i den andra vattenbuffeln som kommer ut ur buskaget som kvinnan väntade in. Han hann dock bromsa lite och väja så vi träffade bakdelen på den, men det blev ändå en ganska kraftig smäll. Buffeln hamnar på marken men reser sig snabbt upp och springer iväg så tror inte den blev skadad, jag hoppas inte det i alla fall. Föraren går ut, stirrar på kvinnan och vänder sig sedan om för att granska skadorna på bilen. Han ser irriterad ut och sätter sig sedan i bilen och kör. Antar att krockar inte är någon biggie här. När vi kommer fram går jag fram och kollar bilen, inga större skador, tyvärr. Delarna är lösa men det är allt. Hade hoppats att något viktigt gått sönder bara för han körde så idiotiskt. 
 
Som sagt, ingen direkt allvarlig krock, men det var ändå min första. Alla i bilen klarade sig utan problem, jag slog i huvudet lite men det var ingen fara med det.
 
Resten av dagen spenderade vi på båten till Coron. En tur på ca 8 timmar men fick se en fin solnedgång i alla fall.
 
 


Kommentarer
Postat av: Maria

Så tråkigt att höra! Dem kör verkligen som idioter där :( tur att allting gick bra iaf!

2015-04-16 @ 18:22:31
URL: http://nouw.com/annamariiaaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: