Helt slut

Hej!
Är i Hanoi för tillfället, kom hit i söndags.
Dock redan i måndags hoppade vi på en party kryssning ute i Halong Bay som varade till idag.
Det var galet. I måndags blev vi alltså hämtade på hotellet och sedan var det ca 3 timmars bussresa till hamnen.
Kom fram till båten och checkade in i vårt rum, vilket var rätt schysst. Väldigt rymligt för att vara på en båt.
Strax därefter fick vi välkomstdrink och en väldigt god vietnamesisk lunch. Vi fick verkligen allt...fisk, räkor,kyckling, fläsk,nudlar,ris osv.
Under dagen paddlade vi kanot och hoppade från båten innan det blev lite fest på kvällen. Varken jag eller Kevin är några riktiga partymänniskor så efter några öl och en sjukt god cocktail gick vi och la oss..

Igår var det frukost runt 8 och sedan skulle vi hoppa av på en ö där en buss tog oss till en annan hamn där vi tog en båt till Freedom Beach där vi spenderade vår andra natt. Samma sak här, välkomstdrink och en god lunch. Rummet här var däremot allt annat än fancy. Haha extremt enkelt. Två madrasser. That was it. Vi hade ett stort rum, så det kändes väldigt tomt när man kom in och allt man såg var två tunna madrasser (som var överraskande sköna)
Under dagen här vandrade vi runt ön, klättrade på klippor och lirade beach volleyball med de andra i gruppen (som redan börjat dricka till frukosten på båten haha). Smällde till handleden rätt rejält på volleybollen och är helt öm och svullen idag..

Vid middagen började vi dricka så smått vi med. Blev lite öl och cocktails. I vår grupp var vi norskar,britter,nya zeeländare och såklart jag och Kevin.  Killarna som kom från Nya Zeeland var helt galna.. De köpte cocktails, öl och shots till allihopa och de var fulla dygnet runt på kryssningen haha.. Under dessa tre dagar gjorde de av med över 35,000,000 VND vilket är ungefär 14,000 kr. Jag och Kevin gick dock och la oss redan runt 11, då var vi nöjda och det var strax innan festen gick utför.
Frukosten serverades kvart över 7 imorse men kan ja säga att det bara var jag och Kevin som var i tid haha. När vi gick ut från vårt rum och ut på verandan var allt kaos. Det låg kläder överallt, chips och ölburkar (vi hade en regel, vilket var inget ätande och drickande däruppe för att undvika myror. Så gick det med den..) och en jävla massa blod som inget vet var det kom ifrån.

På vägen tillbaka till Hanoi var alla helt slut. Även vår tour guide, vilket för övrigt är en av de härligaste människorna jag någonsin träffat. Jag ville bara tillbaka till hotellet för att sova.. Tog dock ingen power nap och ska alldeles strax lägga mig, ska bli skönt med en hel natts sömn..