Australien del 4

Efter att ha spenderat nästan en månad på hostlet i Airlie Beach drog vi oss vidare upp till Cairns. (Även detta super spontant eftersom det var meningen att vi skulle ut på barriärrevet men det satte en stor cyklon stopp för.) Vi bodde på Gilligans, vilket är ett gammalt hotell, så det är superstort med tillhörande nattklubb. Tror vi bodde där i två veckor samtidigt som vi sökte efter farmjobb, så en dag ca 2 timmar efter vi skickat våra applications ringer en tjej och frågar om vi kan ta bussen dit om 2 timmar. Har nog aldrig packat min väska så fort som då haha! Vi hade dessutom inte en aning om var busstationen låg så irrade rundor ett tag först, men vi hittade tillslut och kom fram 1 minut innan den gick så det var precis!
 
Väl framme i Tolga (väääärldens håla) säger hostel managern att jag inte får plats där och att jag ska flytta till ett hostel 10 min bilresa iväg tillsammans med 7-8 andra. jahapp. Var ju bara att lasta in väskorna i bilen.
Vi blev körda till en ännu mindre håla som heter Kairi, och hostlet var en våning ovanför en bar. Super sunkigt. Rummen hade inga fönster och vi hade ett kök utomhus som var fullt av myror och grodor dessutom fungerade kylarna svindåligt. Ägarna var däremot hur gulliga som helst, och gjorde allt för att vi skulle ha det bra. Det positiva var att vi behövde inte betala för tvättmaskinerna, eller städa köket (även om det blev gjort då och då ändå). Bodde här i ca 3 veckor och vi som bodde här kom varandra väldigt nära, vi var liksom typ 9 pers medan de var upp emot 35 på det andra Hostlet.
 
Tillsist blev vi flyttade tillbaka ändå vilket var både skönt och tråkigt på samma gång. Citerar en kille jag bodde med "this is a shithole, but i love it here". Hostlet i Tolga var ju mycket bättre. Det var rent och snyggt men managern var en riktig bitch. Jag har aldrig mött en person så girig som henne. Hon gjorde allt för pengar och sket blanka fan i våra känslor. Hade det inte varit för alla underbara människor jag lärde känna där hade jag aldrig klarat av att stanna i 9 veckor, då managern av någon anledning inte tyckte om mig. Fick höra av andra att hon var avundsjuk på mig för att jag var lång och blond men det ger fan ingen rätt att inte ge mig jobb och behandla mig som en jävla slav. (Fick bl. a. totalt onödiga uppgifter att göra bara för att hon inte orkade/ville göra det själv, men eftersom hon drog av det på hyran så gjorde jag dem för att få billigare hyra, vågade inte riktigt säga emot henne heller..)
 
Efter att ha varit utan jobb ett tag fick jag lite mer, kanske för att managern fattade att jag var jävligt duktig. Alla farmare jag jobbade för gav mig bra ord och jag jobbade alltid hårt och gnällde inte. Jag har jobbat i 35 grader och stekande sol men även i skyfall. Har plockat avokado, mango och passionsfrukt. Packat avokado, bananer, mango och sötpotatis och även planterat sötpotatis. Jag har målat och klättrat på tak, städat hus. Det var 9 tuffa veckor, men denna tiden har ändå varit den värsta och bästa på samma gång. Var även här jag träffade min underbara pojkvän.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: