flashback

Vet inte alls vad rubriken här ska vara, så den skriver jag sist. Kan hända att detta inlägg blir lite deppigt, för det är vad jag känner just nu.
 
Vi var uppe lite tidigare för att dra ner och surfa vid 9 då vågorna skulle vara bättre på morgonen. När jag klev av moppen och såg havet fick jag en dålig känsla i kroppen men skakade av mig den och vi gick och hyrde brädor.
Det var ganska höga vågor och vi fick kämpa en del för att komma ut.
Problemet var att vågorna öppnade sig eller vad man ska säga väldigt nära land så om vi tog de vågorna var jag rädd att fenorna på brädan skulle gått sönder. (kom man förbi dessa var det helt ok)
 
Jag försökte ta en våg men den välte omkull mig och då kom känslan tillbaka. Jag sa till Kevin att jag går upp, jag vill inte vara här mer.
Där och då tänkte jag bara att vågorna var lite för kraftiga för oss, men väl tillbaka på hotellet brast det. Det var inte att vågorna var för höga eller svåra, det var att kraften skrämde mig. Att vågorna drog med mig precis som för ca 1,5 år sedan. Allt jag upplevde under stormen i Australien kom tillbaka, och jag kände rädsla igen. Jag trodde inte att det fortfarande påverkade mig, speciellt inte när det är sol och klarblå himmel. Så fel jag hade.
Det suger, för jag älskar havet. Jag älskar att surfa, snorkla och dyka.
 
Ska ner efter lunch igen och se hur det går. Kanske har det lugnt sig lite, annars blir jag sittandes på land denna gång.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: