Krabi

Hallå!
 
Ligger just nu i rummet i Krabi! Lämnade Koh Lanta i morse och ska stanna här en natt innan vi drar vidare till Koh Tao. 
 
I Koh Lanta hyrde vi moppe även där för att åka runt på ön. Hade fått tips om en vacker strand som inte skulle ha så mycket folk.. Tog dock ett tag att hitta den då vi körde fel och hamnade på andra sidan ön.
När vi kommit ut på den rätta vägen igen körde vi förbi en elephant trekking. Vi stannade och kollade för jag hade sett en elefant bebis när vi närmade oss. Jag tror vi stannade i ca 10 sekunder sen kunde jag inte vara kvar längre. Denna elefant ungen var fastkedjad i ett träd och hade en räckvidd på ca 1 meter. Han såg så orolig ut :( Efter det hade jag en klump i magen hur länge som helst och mådde sjukt dåligt. Fattar inte hur man kan kedja fast en elefant unge (eller djur överhuvudtaget) som en attraktion för att få fler personer att komma, skulle aldrig kunna bidra till den verksamheten. 
 
När vi kom till stranden så ville jag bara springa ut i vattnet för det var så varmt, men när jag närmar mig så ser jag små "stenar" som ser ut som delar av maneter. När både jag och Kevin har vatten till midjan ungefär så känner vi alla dessa små "stenar". Vattnet var fullt utav dom, och det brände till lite. Så ja, kan ju säga att vi var inte på den stranden speciellt länge..
 
På kvällen shoppade vi lite, men det var inte lätt att pruta, säljarna ville inte ge med sig.. Så blir nog mer shopping i Bangkok när vi väl kommer dit.
 
Syns kanske inte så bra, men de var överallt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: