Hot Springs & Diving

Hallå!
 
Igår tog vi en trehjuling ut till en strand som skulle vara väldigt fin. Eh nä. Haha...tidvattnet var så lågt att vattnet var fullt med växter och grejer så inget att direkt bad i. Vår chaufför körde oss till en annan strand men det var samma sak där så det slutade med att han körde oss till de varma källorna istället. Så mysigt! Hade inte gjort nåt om temperatur i luften vore liite lägre då vattnet var ca 40 grader, men det var ändå väldigt skönt och avkopplande. 
 
Igår bokade vi även in dykning tills idag. Som ni kanske vet sedan innan har jag haft problem med bihålan sedan planet till Puerto Princesa, senast vid sista snorkling stället i El Nido. När jag vaknade idag ville jag inte åka. Jag var så jäkla nervös över att inte kunna dyka och "förstöra" för de andra. Jag följde med ändå, även om det kändes som om magen vred sig in och ut så nervös jag var. Det visade sig att vi bara var tre som skulle dyka så det gjorde mig lite lugnare. På båten så fick vi vänta lite (något man lär sig i Sydostasien är att säger man klockan 10, så är det inte klockan 10, utan snarare halv 11-11.) Den andra killen som skulle dyka stack efter 10 min typ. Han blev arg för att vi behövde använda flytväst när vi lämnar piren...vilket det är lag på i Filippinerna... Han var 44 år...
Så det blev bara jag och Kevin som skulle dyka!
Det gjorde mig betydligt lugnare..
Kan säga att jag klarade alla 3 dyken, fast fick avbryta det sista efter 30 min (vi hade annars kanske spenderat 10 min mer så gjorde inte så mycket) för smärtan började bli för mycket. Ville inte pressa kroppen liksom..
Det var två vrak-dyk och ett korallrev. Vraken var sjukt coolt. Det var två skepp från andra världskriget som vi simmade in i.
Imorgon ska vi ut på Island hopping med privat båt! Sedan ska vi nog dra oss vidare tror jag, har ju inte så många dagar kvar i Filippinerna tyvärr. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: