El Nido

The Underground River var riktigt coolt. Jag var dock galet trött och höll på att somna i båten haha! Men det var så mörkt inne i grottan så inte så konstigt..
Efteråt körde dem oss till en zipline bana. Först var vi tvungna att klättra uppför berget på 50 meter. En del med trappsteg men även en del med riktig bergsklättring med rep och grejer.
Sedan var det bara att "slänga" sig ut och flyga :) riktigt kul!
 
Nu befinner vi oss i El Nido. En liten by mer norrut. Här finns en gata och inga bankomater så gällde att ha cash med sig. Igår var vi ute på en Island hopping. Snorklade vid ett helt fantastiskt rev. Såg lionfish,triggerfish,parrotfish,clownfish,pufferfish och massa mer, väldigt vackert. Åt även en god lunch på båten, jag åt dock mest frukt och ris haha..
 
Idag var tanken att vi skulle göra en annan Island hopping men vädret var inte så bra. Det är jätte soligt och fint, men denna turen var ute på mer öppet hav och det var tydligen väldigt kraftiga vågor där. Så har istället tagit det lugnt idag, bokat båt till Coron så imorgon åker vi dit :) Jag hoppas kunna dyka, då det ska vara väldigt fint där..  Har sedan planet hit till Palawan haft ont vid ögonbrynet såfort jag går under vattnet. Igår vid snorklingen gick allt bra tills sista stället då smärtan kom tillbaks och det var kanske på... 3 meter? Så är sjukt nojjig och osäker på om jag ens kommer klara av att gå ner till 18-30 meter.. Jag hoppas att det går över när jag tryckutjämnar öron och bihåler då det är lättare att göra med utrustningen än vid vanligt dyk vid snorkling. Fingers crossed...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: