Padi Open Water Certificate

Hallåå!
 
Vi var uppe halv 6 imorse då vi skulle bli körda till båten strax efter 6... Hade alltså två morgondyk idag :)
Det första dyket var 18 meter. Dock hade jag lite problem i början med equalization av mina öron, men det funkade bättre sen. (ni vet när det slår lock för öronen, det gör ju det i vattnet ju djupare man kommer så man måste få bort det hela tiden)
 
Detta dyk var som sagt 18 meter. Vi gjorde två skills, sedan njöt vi bara av dyket. Vi fick även se toppen på ett fartyg som sjönk 2011, fick dock inte gå djupare då Padi Open Water bara är 18 m. Detta fartyget skänktes till Thailand av USA om jag fattade det rätt och användes under andra världskriget mellan USA och Japan. 2011 sänkte de skeppet och skapade ett nytt dykställe här i Koh Tao.
 
Nästa dyk var mer färgglatt, massor av fiskar och koraller. Här var vi på 16 meter. Såg b.la en bluespotted ribbontail ray. Sedan var det tillbaka till kontoret, ta foton och nu är vi certifierade open water divers!
 
Ska upp samma tid imorgon bitti för två dyk, 30 meter denna gången! Sedan på kvällen har vi ett nattdyk jag verkligen ser fram emot :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: