Boracay

Hejhej! 
 
Igår var vi som sagt ute på Island hopping! Vi mötte upp vår kapten på morgonen som tog oss till marknaden där vi köpte med oss mat som han senare lagade på båten. Han tog oss b.la. till två helt fantastiska sjöar, Kayangan lake och barracuda lake. Helt sinnessjukt vackert, aldrig sett så blått och klart vatten, ett riktigt paradis.
 
Vi åkte även till en liten strand där vi la ankar för att käka. Jag och Kevin hoppade ur båten och kollade rundor lite medan vi väntade på maten. Det kom fram en stor grupp filippiner, gissar att det var en stor familj som var på utflykt. De var så söta så! Helt till sig över att se mig och Kevin. Tog hur många bilder som helst med dem haha.. Kände mig som värsta kändisen. Så himla kul när man ser hur glada de blir! Sedan bjöd de oss på dricka och någon sorts bakelse eller liknande.
 
Imorse var vi uppe vid 7 redan för att ta oss till flygplatsen för att åka till Manila. I Manila tog vi ett annat flyg till Kalibo. Flyget skulle ta 45 min. Det tog nästan 3 timmar.. Först var det ca 30 min försenat, sedan när vi fick gå ombord stod vi stilla i ca 1 1/2 timmar för att flygplatsen i Kalibo endast kunde ta 4 plan åt gången eller nåt.. Kul! Härifrån var det buss och båt ut till boracay. Kom fram vid 10 på kvällen så har varit en lång dag idag.. Klockan är snart 1 och vi ska äntligen få sova haha... Godnatt!
 
 
Helt underbart!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: